Vytvořit nový blog Beaumontův blog
Dostalo se mi do rukou prosincové vydání rakouského motoristického měsíčníku Alles Auto, kde je (na str. 46 až 49) k nalezení přehled výsledků dlouhodobých testů. Ty dělá Alles Auto poněkud jednodušeji než Auto Bild – s auty najezdí redaktoři “pouze” 50.000 kilometrů, poté nenásleduje rozebrání auta, nýbrž jen jeho důkladná kontrola (něco jako rozšířené STK). Také systém trestných bodů je jednodušší – za drobnosti neovlivňující používání auta (např. skřípání nebo odpadávání plastů v interiéru, nesmyslně svítící kontrolky…) je 1 trestný bod, za vážnější závady, které ale lze relativně snadno odstranit a s nimiž se dá jet jsou 2 body. Závada znamenající nutnou okamžitou cestu do servisu nebo dokonce odtah pak přidá 3 trestné body.
Výsledky za roky 2006 až 2009 naleznete v tabulce (převzaté ze strany 49 zmíněného časopisu). Za povšimnutí stojí:
- Celkem zábavná 7. příčka, kde se s třemi trestnými body sešly Fiat 500 (jediný testovaný Ital), Renault Laguna, Škoda Octavia a VW Golf (nejlepší z testovaných VW). Před nimi se umístili jen Japonci a těsně – o jediný bod – Fabia a Kia Ceed.
- Žádná Alfa Romeo ve výsledcích, nicméně v testu je v současnosti MiTo 1.4 T-Jet (120 koní), které mělo k prosinci 2009 naběháno asi 25.000 km a “čisté konto”, tj. 0 trestných bodů (viz strany 40-41 téhož vydání).
- Lexus sice na prvním (0 bodů), ale také na 19. místě (8 bodů), jediná Toyota pak 23. (10 bodů)
- Škoda jako jasně nejlepší z koncernu VW: Fabia, Octavia i Superb byly lepší než dva ze tří testovaných VW i než jediné zúčastněné Audi (21. místo z 26.) a Seat (19. z 26.).
- Předposlední VW Passat (12 trestných bodů, 25. místo z 26.) – překvapuje to někoho?
Poznámky pod tabulkou: Výsledky starších testů než 2006 nejsou kvůli odlišnému bodování porovnatelné a proto nejsou uvedeny. Žlutě podbarvené výsledky byly ohodnoceny v roce 2009 (přestože testy částečně proběhly dříve, viz druhý sloupec tabulky).

Testy Alles Auto na 50.000 km
novinky |
testy |
představujeme |
představujeme ojeté |
fascinace |
pohledy do historie |
moje.auto.cz |
RoadLook TV |
crashtesty |
formule1 |
plakáty |
autobazar |
akční nabídky
o serveru |
inzerce |
kontakt
Sledovanost AUTO.CZ měří NetMonitor | SEO by TRUSTIA | V březnu 2010 navštívilo Auto.cz 397.612 reálných uživatelů (2.391.940 návštěv za měsíc).
AUTO.CZ abroad: autoinfo.pl Doporučujeme: invia.cz | frogu.cz | autofun.cz | auto.auteo.cz
Our partners: autobild.de | autobild.dk | autobild.es | autobild.ee | autoweek.nl | autoexpress.co.uk | autoplus.fr | autoswiat.pl
Komentáře: 43
[1] prekladys, 16. 1. 2010 17.25
upřímně řečeno, 50t. a vážné závady?… škoda, že nemáš v ruce čísla s podrobnějšími údaji, takhle je to dost o ničem.
[2] Perun, 16. 1. 2010 17.57
No teda, Beuamonte
Zajímavé je trochu neobvyklé zastoupení značek a modelů.. Megentis, Rexton (šmarjá), Tiida…
Překvapuje nevalný výsledek Toyoty, naopak nepřekvapuje Passat, který ač sám o sobě je vynikající auto, tak mnoho spolehlivosti nepobral a ve všech podobných testech má v lepším případě průměrné, nebo lehce podprůměrné hodnocení. Zajímavé.. V kontextu třídy je na tom Golf obecně o mnoho lépe a nad konkurencí (na rozdíl od Passatu) opravdu vyčnívá.
Jasně, můžeme tu neúspěchy svést na špatný kus.. ale ta pravidelnost
Pokud to bude číst Adolf, tak ho z toho výsledku Laguny a Outlanderu s francouzským dieselem asi klepne pepka
prekladys: A proč ne? Když nasbíráš 12 nebo i 16 trestných bodů, nebude to jen za svítící kontrolku airbagu… Takže bych to s tím “dost o ničem” vzal s větší rezervou
[3] Beaumont., 16. 1. 2010 18.09
[1] prekladys: Bohužel nemám, Alles Auto běžně nečtu, tohle byla náhoda. Je jasné, že dělat tu nějaké zásadní závěry z plus mínus dvou tří bodů nemá velký smysl.
[4] Perun, 16. 1. 2010 18.12
Beaumonte, nemáš náhodou něco ve spamu?
[5] _Teddy_, 16. 1. 2010 18.21
VW Passat 2.0TDI predposledny. Preco ma to tak… neprekvapuje?
[6] Emmel, 16. 1. 2010 19.05
Laguna, Octavia i Outlander jsou slušné výsledky. Opakuje se dobrý výsledek Mazdy i Ceedu, opakuje se i špatný výsledek Passatu a Tiguanu, v tomto ohledu bez překvapení. Na první pohled se zdá, že Autobild to dělá důsledněji, ale jako doplňková informace to je zajímavé.
[7] Beaumont., 16. 1. 2010 19.06
[4] Perun: Opraveno, omluva…
[8] Alessio, 16. 1. 2010 20.49
Velkou poklonu zaslouží redakrot, který v rámci poctivého testu nalítal za rok 50 tisíc v malém F500 či nissanu Micra. Druhé místo miatky mě moc těší
. Hergot já už se nemůžu dočkat!
[9] Beaumont, 16. 1. 2010 21.23
[8] Alessio: No co, na pojíždění po Vídni je F500 nebo Micra v klidu, navíc jsou to obě silné (relativně) benzínové verze. To spíš lituju ty v AutoTipu – 100.000 km s Lišákem
To už možná ty poruchy a odjezdy odtahovkou brali jako příjemnou změnu
[10] milanmilan, 16. 1. 2010 21.45
Pokud jde o WV či Seat, za povšimnutí stojí, že na chvostě jsou vozidla vybavena motorem 2.0TDI PD. Tento motor rozhodně není etalon spolehlivosti, story o praskajících hlavách či odcházejících dvouhmoťácích jsou všeobecně známé. Není zakopán pes spíše v motoru ?
[11] LERAK, 16. 1. 2010 22.59
Zajímavé. Ve srovnání s žebříčkem Autobildu vidíme řadu paralel. Japonci obecně vpředu, VW pokulhává.
[12] GTI, 16. 1. 2010 23.23
Říkám to stále dokola – Týda, Týda a zese jenom… Týda…
[13] Alessio, 17. 1. 2010 0.55
Beaumont: nezapomeň, že to znamená s tím autem denně najet nejakých 140 kilometrů, to nebylo jen do kanclu a zpátky. Bydlím za prahou a i tak bych musel jet asi tak pětkrát do centra a zpátky, abych najel denní pemzum kilometrů. Znova říkám – klobouk dolů, v tom autě (pokud jezdili většinou po měste) strávili asi pěknou řádku hodin, protože najet 1 km ve městě není pochopitelně to samé jako na dálncici. Když už jsem v tom: po městě mívám průměrnou okolo 30 km/h. Takže museli v pětikilču sedět řádově 1650 hodin. To jsou dva měsíce roku (!!!), tzn. 1/6 celkové prožité doby v tomto roce. Kdyby si za to mohli říct hodinovku řekněme 15 eur (což na poměry není moc) vyjde mi za to jako odměna nová Mazda 3 MPS + krááásná dovolená v Karibiku. Tak si aspon užiješ svojí holku (páč sedíš přes rok furt v káře) a vyléčíš hemeroidy:-D
[14] woody, 17. 1. 2010 2.06
GTI, nemyslel jsi spíš typ ta týda, typ ta týda, Karlín, óóó Karlín….?
[15] woody, 17. 1. 2010 2.15
S těma TDíčkama je to možná trochu složitější. Podle mě automobilky, a nejen VW, nasazují přemrštěné servisní intervaly. Ono to zní hezky, 30.000 km nebo 2 roky, nebo dokonce long life na 50.000, ale ten samej 2.0 TDI v Jeepech má interval 10.000 km nebo 1 rok a v Lanceru s TDíčkem máš na víčku nádrže varování, že je třeba při každém tankování zkontrolovat olej. Jak vypadá palivovej filtr po určených 60.000 se ani ptát nebudu.
[16] vrkuboy, 17. 1. 2010 6.09
Co se děje? Čekal bych kanonizování Laguny a prohlášení za svatou a naopak veřejné ukamenování Passatu a ono nic! A ten Ceed před evropským mainstreamem… jó to teď bude v diskuzích hit po zbytek roku. To bude jako handrkování kdo udělal Nordschleife o tisícinu rychleji.
Panenko skákaví Tiida
Jó když na ni sedá prach v showroomech tak se není proč vysoké spolehlivosti divit a to že hned za Tiidou není Rexton od SsangYongu tak za to může absence shoroomu… prostě stojí venku a straší děti. Bravo Škoda!!! Opět další důvod proč ji milovat nebo nenávidět. A na závěr jedná horká novinka: Na jižní moravě rychle stoupají prodeje Nissanu Tiida. Podle místních vinařu je to konečné řešení problémů s nenažraným ptactvem. Bu bu bu
[17] Beaumont, 17. 1. 2010 8.52
[14] woody: GTI možná myslel “Tády-dády-dá, a to je vše přátelé”, ne?
[18] Beaumont., 17. 1. 2010 8.59
[13] Alessio: To je pravda. Na druhou stranu v tom určitě nejezdil jen jeden redaktor, střídali se podobně jako v tom AutoBildu.
Mimochodem, u nás se to moc neví, ale Alles Auto je poměrně velký časopis, náklad je kolem 65.000 výtisků a to se prodává prakticky jen v Rakousku.
[16] vrkuboy: Na odstrašení ptactva netřeba celou Tiidu, stačí maska z toho Rextonu, nebo ještě lépe Actyonu
[19] Emmel, 17. 1. 2010 10.51
vrkuboy: no, Ceed si může mnout ruce. Po Autobildu je tu další výsledek, který zapadá do jejich marketingové komunikace. Kia vsadila na kartu spolehlivosti hodně, proto je pro ni dobrý výsledek dvojnásob důležitý.
[20] vrkuboy, 17. 1. 2010 13.17
[19] Hlavě mě neber vážně…
Já bych do Kie Ceed klidně šel, ale sesterská i30 mě přijde hezčí. Kvalita bude asi stejná nebo podobná. Cena taky… ale pořád se mě zdá Megane jako lepší volba.
[21] kolmar, 17. 1. 2010 18.39
Tak prve miesto palec hore, na to kolko elektroniky ma to auto. Zase Passat na chvoste – nic nove, no keby Outlander mal ten ohromny 2.0 TDI PD tak by sa asi viac kamaratil v tabulke s Tiguanom a Passatom. Laguna potvrdzuje ze je na tom lepsie ako jej predchodca no IS a Avensis ma trochu sokovali, no najviac som sadol na zadok pre posledne miesto. Zaujimave je, ze autobild spravil 100 tis. tiez s GR.Vitarou 1.9 DDiS a naopak oni velmi chvalili…kde je problem? 16 bodov to je uz naozaj pozehnane…nehavaroval nam nahodou pan redaktor
[22] Emel, 17. 1. 2010 22.41
vrkuboy: Megane je dobrá volba, jenže… specielně co se týká té spolehlivosti, Kia přišla s jasnou zprávou a to hned napoprvé splnila.
[23] woody, 17. 1. 2010 22.53
Kolmar : Já to snad ani nechtěl komentovat při vědomí, že s Grand Vitarou 1.9 jezdím už 22 měsíců a cca 38.000 km a bez jediné chybičky….a i v TUV Reportu byla vysoko nad průměrem, výš než všechny Škodovky například. Škoda že neznáme podrobnosti těch závad.
[24] woody, 17. 1. 2010 22.56
Emel : Máš recht, třeba já jsem při uvedení Ceeda moc nevěřil proklamacím o spolehlivosti, jenže přišla dlouhodobá záruka a první pozitivní testy, a Kia sklízí sladké ovoce svojí práce. Gratulace je na místě.
[25] wolff, 18. 1. 2010 8.55
není problém jezdit s F 500 150 km denně. to auto má komfort srovnatelný s kompakty (budeme-li se bavit o řidiči a jeho spolujezdci)
Jdenu dobu sem svého času v brně vídával jednu moc pěknou F 500 s nějakými nápisy s perleťovou barvou… Myslím, že to byla ona. Že to auto hodně používali i na delší cesty do větších měst, kde čekali problémy s parkováním, protože v této oblasti je F 500 nepřekonaelná (Smart nepočítám, ten fakt mimo město není)
[26] Skyline, 18. 1. 2010 10.23
Toyota a Lexus: obe auta maji 2.2, oba testy jsou stare. Chtelo by to konkretni udaje, za co ty body byly, nicmene ja bych si tipnul na DPF. Zhruba dva roky zpatky s tim mel problem v podstate kazdy. Hodilo by se mit info, jestli i ostatni testovane diesely DPF maji nebo nemaji, korelace mezi DPF a problemem je podle toho, co ruzne ctu a slysim dost vysoka.
Celkove ale ropaky dopadly dost mizerne, ale jako statistika je to o nicem, coz konec koncu dokazuje i srovnani s Auto Bildem (takova Vitara je dle techto informaci prumerne spolehlive auto, asi jako kdyz ja snim 2 rizky, ty zadny, ale v prumeru jsme kazdy snedli jeden
).
Pokud by ses dostal ke konkretnim problemum, za ktere byly body, vypovidaci hodnota by se zvysila aspon v tom smeru, ze by clovek videl, co bylo spatne a mohl si to dat dohromady s info z jinych zdroju a vic tak oddelit nahodu a problem testovaneho auta od konstrukcni vady (jedna spatna vaha vzduchu jaro nedela, ale ze je u starsich TDi spotrebak vi uz dnes kazdy, oproti tomu doufam, ze vysypana prevodovka u tehoz motoru po 20k km snad tak bezna neni, i kdyz znamemu se stala).
[27] Brouzdanetem, 18. 1. 2010 13.06
Wolfe vzhledem k tomu, že tvrdíš že Bravo není tvrdé, lze o tvých slovech minimalně pochybovat.
[28] Beaumont, 18. 1. 2010 13.28
[27] Brouzdanetem: To je ovšem dost individuální, někdo jezdí denně Lotusem Elise a je s komfortem spokojený, jiný by ještě vylepšoval hydropneumatické pérování C6…
[29] Beaumont, 18. 1. 2010 13.33
[26] Skyline: Souhlas, chtělo by to bližší údaje, které ale já k dispozici nemám.
Mimochodem u Lexu 220d se od roku 2006 měnil motor? Já měl dojem, že je tam pořád ten stejný i se stejným výkonem (130 kW / 177 koní)…
[30] eLzyx, 18. 1. 2010 13.43
proč jsou na prvních místech auta s benzínovým motorem?
Jinak škoda, že neotestovali žádné Volvo, jistě by se umístlo někde na špici.
[31] Beaumont., 18. 1. 2010 14.08
[30] eLzyx: Máš tam S40 1.6D na 14. místě, čili akorát uprostřed… I když pravda, to je tak z 1/3 Volvo, z 1/3 Ford a z 1/3 Peugeot/Citroën (nic ve zlém, celkově fajn auto
)
[32] wolff, 18. 1. 2010 14.23
[27] Tak trochu tvrdší je a 1,4 v F 500 Sport taky…, ale není to lamač a vyskakovač plomb… Není to nic co by se nedalo v pohodě ustát… Spíš.. je to příjemně tuhé (u 1,2 je to obráceně)…
A F 500 je samozřejmě limitováno délkou svého rozvoru, což třeba na D 1 prostě poznáš. NA D 1 to není ideální auto. Na kvalitní dálnici,a le enní problém ani tohle.
[33] eLzyx, 18. 1. 2010 14.25
no právě. Nejkazivější věc na tom paskvilu je ten Peugeot zmetek, co implantovali pod kapotu. Mám zkušenosti s S40 2.0D a na autě je všechno OK, jen na co sáhnul Peugeot se prostě kazí. Pravda, být tam Fordí 2.0i, nebyla by to žádná výhra. Jeden ze zdejších majitelů C30 má již druhý motor a pokud mě paměť neklame, tak nemá najeto ani 50t km. Hnus
[34] Emel, 18. 1. 2010 15.39
eLzyx: známý provozuje Volva už dlouho, naočkoval celou rodinu… celkově to není špatné, hlavně bych vyzdvihnul trvanlivost interiéru. Na druhou stranu, motory a komponenty pohonu nejsou o nic lepší než běžný evropský mainstream… třeba AWD u V70 končí všechny jako předokolky apod.
[35] eLzyx, 18. 1. 2010 17.27
Ano Volvo má pár bolístek, ale ty mu přinesli “dárci”. Třeba GM automat u S80 T6, který byl po 150t km na výměnu. AWD je pokud vím od japonského Aisinu. Ale to co si Volvo uplácalo samo, to vydrží na věky. Důkazem můžou být oturbené benzínové 5ti válce, které bez GO vydrží přes 400t km (to měl kamarád, já mám 210tkm). Podvozky – i na našich silnicích neskutečně odolné – výdrž přes 200t km bez jediného zásahu. A pak přišel Ford, začal do toho cpát kdejakej drek(svoje podvozky, svoje i cizí motory) a kvalita upadla. A teď ta Čína – to je úplně v *. Prostě Volvo je vynikající jen pokud si člověk koupil ve Volvo kastli Volvo motor, Volvo převodovku a Volvo podvozek. Všechny ostatní možnosti vedou dříve či pozdeji k průšvihu.
[36] Beaumont., 18. 1. 2010 17.39
[35] eLzyx: To je dost podobný (smutný) příběh jako Saab, nezdá se Ti?
Jen jsem měl dojem, že systém AWD je Haldex, alespoň u těch novějších typů…
[37] Emel, 18. 1. 2010 19.37
eLzyx: je všeobecný trend odklonu od technicky jednoduchých a tedy spolehlivějších řešení k těm komplexním, Volvo ve své ryzí podobě by v dnešní době nemohlo přežít. Problémy s tím má samozřejmě nejen Volvo, ale třeba i Mercedes, který je intenzivně řešil v minulých letech.
Situace Volva je ovšem o to horší, že se jedná o menší automobilku a tak není možné pokrýt tolik technologie z vlastních zdrojů. To máš dnes turbobenzíny, turbonafty, hybridní pohony, emisní systémy, běžné automaty, dvojspojkové automaty, systémy bezpečnosti pasivní (airbagy a spol) i aktivní (sledování jízdy v pruhu, natáčecí světlomety, ABS+ESP, AWD), parkovací asistenty, multimediální systémy… zkrátka, dělat dnes (sub)prémii bez přenosu zásadní části vývoje i výroby na subdodavatele je prakticky nemožné. Výsledkem je, že dnes není problém nakoupit prémiovou techniku, ale je daleko obtížnější uhlídat prémiovou kvalitu.
[38] Perun, 18. 1. 2010 20.49
[37] Emel: Tesat do kamene, Emele.
[39] kukino, 19. 1. 2010 13.07
[37]
Emel – přidávám se k Perunovi a plně souhlasím, podporuji a podepisuji.
Časy se změnili. Od cca 80tých let nastal obrovský technologický boom, integrace elektronických fičúr, rozmach různých druhů pohonů a spousta dalších. A vývoj těchto věcí stojí peníze, peníze, peníze… A abys ty peníze pak vydělal, musíš prodávat, prodávat, prodávat. A v tomhle segmentu prodeje nejsou holt milionové, takže se dali cestou zkoncernování a rozšiřování modelových řad. Saab měl v tomhle smůlu, že byl ještě víc vyhraněný než Volvo, ale vstup GM do něj byl taky jediné možné řešení, sám by další vývoj neutáhl (vždyť už i na 9000 se spojil s makarónama). Bohužel zjevně GM ani Ford neměli úplně jasnou představu, co s těmito značkami vlastně chtějí dělat….
No a u spolehlivosti platí (alespoň mně to tak vychází) nadále zásada – jednoduchost. Atmosferické benziňáky jsou nepřekonatelné.
[40] kubiii, 19. 1. 2010 16.08
Zajímavá tabulka… myslím si, že Škoda plní roli a příjemně překvapil Síd, asi na tom autíčku opravdu něco bude.
Na druhou stranu, jak už tady bylo řečeno, 50tkm je na opravdovou zkoušku spolehlivosti málo, chtělo by to tak 100tkm, jenže to je v podstatě nereálný, takže zaplaťpánbů, že dělají aspoň něco takovýho!
[41] j-azva, 19. 1. 2010 19.11
len k tomu Ceed-u http://autoviny.zoznam.sk/cl/100246/479221/Dlhodoby-test-na-150-000-km-Kia-cee-d-1-6-CVVT
[42] jirka s., 20. 1. 2010 13.15
U toho 150tkm testu Ceedu se mi obzvlášť líbila pasáž jak měnili spojku sotva potom, co přebrali od Rumunů
)) ale tak i já sem spokojenej…Hyundai i30cw 1.6CRDi je víceménně to samý auto v naftě a po 10 tisících km ani drobná závada. Vzhledem k tomu, že za rok najedu odhadem 40tisíc km, tak můžu za dva roky vydat “svůj vlastní spolehlivostní test”…
[43] ytdrwd, 2. 2. 2010 19.14
JJ26q9 ppcujlnlhzar, [url=http://nipvwqqtyvsn.com/]nipvwqqtyvsn[/url], [link=http://ginltucvorkc.com/]ginltucvorkc[/link], http://tbosypbibmbf.com/
RSS komentářů k tomuto příspěvku.
Komentáře nejsou povoleny.